concept-denken.nl

Conceptdenken voor de Mediatechnoloog in vijf stappen

Visual
photo credit: Florin Gorgan via photopin cc
Visual
photo credit: Matthew Stewart | Photographer via photopin cc
Visual
photo credit: kalidoskopika via photopin cc
Visual
photo credit: andywon via photopin cc
Visual
photo credit: juhansonin via photopin cc
Visual
photo credit: Pink Sherbet Photography via photopin cc
Visual
photo credit: zeze57 via photopin cc

Visie Bijbehorende links Bijbehorende literatuur

De visie is in het rationele ontwerp-denk-proces de inspirator. Als de visie is bepaald, vormt dat voor de voortgang van het ontwerpproces een referentiekader.

Het moment waarop de opdracht wordt gesteld, is het moment waarop het proces rationeel te maken, te beschrijven is. Hierna begint het formuleren van de visie, ga je onderzoeken, etc.
Over het algemeen wordt tijdens de briefing de visie van de opdrachtgever aan de ontwerper verwoord. Hierbij zal worden onderzocht wat er zoal in de maatschappij leeft om daar op in te kunnen spelen. Ook bestaat de mogelijkheid dat de ontwerper vanuit de opdracht gaat onderzoeken, om zo direct mogelijk vanuit de maatschappelijke relevantie te kunnen werken.

Missie Bijbehorende links Bijbehorende literatuur

De missie is wat de visie je uitdaagt te doen. De visie bepaalt de manier waarop je je missie uitvoert. Dat wil zeggen, je hebt een visie geformuleerd en dan stel je je de vraag: wat wil ik hiermee? Wat ga ik er mee doen om de visie uit te dragen? Het is belangrijk de missie voor jezelf goed te formuleren. De missie is de eerste naar de concrete uitwerking van een idee.